вівторок, 22 листопада 2016 р.

В області стартувала програма «Особиста гідність. Безпека життя. Громадська позиція»

Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського долучився до проекту «Впровадження програми з попередження торгівлі людьми в інститутах післядипломної педагогічної освіти, ІІ фаза».
Даний проект реалізує Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві з Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади при сприянні Міністерства освіти і науки України на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 111 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року».
Навчання за програмою пройшли 2 методиста обласного центру практичної психології і соціальної роботи, методисти відповідальні за психологічну службу районних методичних кабінетів Ніжинського, Носівського районів, методист методичного центру з історії, правознавства, практичної психології і соціальної роботи м. Чернігова, методист навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернігівській області, соціальний педагог гімназії гуманітарно-естетичного профілю №31 м.Чернігова та практичний психолог Рогізківського навчально-виховного комбінату Сновського району.
З 27лютого по 3 березня 2017 на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського передбачено проведення тижневих тематичних курсів для практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів з впровадження профілактичної програми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадська позиція».
Метою програми є попередження торгівлі людьми через формування обізнаної, впевненої, відповідальної та соціально активної особистості. Програма має гриф Міністерства освіти і науки України та схвалена до впровадження в освітніх закладах.
Програма «Особиста гідність Безпека життя. Громадянська позиція» розрахована на учнів 7-11 класів та складається із 4-х блоків, які відповідають базовим компонентам розвитку та становлення особистості:
«Ставлення до себе» (особистісне самовизначення). Визначення та усвідомлення дитиною власних особистісних якостей, емоційного світу, самооцінка потреб, визначення власної позиції в системі життєвих цінностей;
«Ставлення до інших» (самовизначення у сфері комунікації). Формування у школярів вмінь толерантного ставлення до інших людей на засадах поваги до їхніх прав та свобод;
«Ставлення до діяльності» (поведінкове та професійне самовизначення). Підготовка особистості до свідомого вибору професії та безпечного життєвого шляху, до активної діяльності в різних сферах;
- «Ставлення до навколишнього світу» (суспільне самовизначення). Усвідомлення культурного різноманіття у світі, його багатогранності, розуміння себе як громадянина суспільства, члена міжнародної спільноти.
Для кожного класу розроблено тематичні виховні години, розраховані на 16-19 годин упродовж навчального року.
Однак варіативність програми дозволяє обрати оптимальну кількість годин для кожного класу, враховуючи потреби учнівської молоді, рівень її розвитку та соціального досвіду.
Організаційними формами виховної роботи відповідно до програми є: тематичні виховні години, бесіди, дискусії і диспути, тренінги, станційна гра, соціальний проект, усний журнал, конкурс малюнків/плакатів; комікси; рольові, ділові (навчальні) та настільні ігри; розв’язання складних життєвих ситуацій тощо. Такий різновид форм роботи зацікавлює учнів та дозволяє їм активно включатися у роботу. Однак, для ефективного засвоєння знань та навичок передбачених програмою, необхідно чітко дотримуватися логічної послідовності тематики занять.
Структура програми передбачає можливість її реалізації за межами загальноосвітнього навчального закладу: у позашкільному навчальному закладі, закладах оздоровлення та відпочинку.
Третиннікова Л.А., методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи

Немає коментарів:

Дописати коментар