четвер, 1 лютого 2018 р.

Організація навчання методу медіації педагогічних працівників закладів освіти Чернігівської області


Із метою навчання дітей і підлітків життєвим навичкам (психосоціальним компетентностям), які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків Міністерством освіти і науки України рекомендовано впроваджувати спецкурс «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні» (120 годин), «Базові навички медіатора в навчальному закладі» (24 години) на курсах підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників (методичний посібник «Розбудова миру, профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект» схвалено для використання Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді МОН протокол № 3 від 04.10.2016).

Протягом 2017-2018 н.р. Третинніковою Людмилою Андріївною, методистом обласного центру практичної психології і соціальної роботи, було проведено чотири виїзні триденні навчальні семінари за курсом «Базові навички медіатора в закладах освіти» для практичних психологів, соціальних педагогів міст Чернігова, Ніжина, а також Ніжинського і Ріпкинського районів. Загалом навчання пройшли 54 працівники психологічної служби системи освіти області. За результатами навчання учасники семінарів отримали свідоцтва від Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського.
Спецкурс створено з метою забезпечення розвитку професійної компетентності педагогічних працівників та підготовки їх як медіаторів для системи освіти шляхом імплементації кращих європейських та світових стандартів медіації; формування навичок надання послуг медіації на професійних засадах, поширення практики мирного вирішення суперечок ненасильницькими методами для миробудування, профілактики та розв’язання конфліктів у навчальному середовищі, у групах та громадах, які постраждали від конфлікту.
Медіація в закладі освіти ‒ інноваційний підхід до вирішення міжособистісних конфліктів, які виникають між учасниками освітнього процесу, метою впровадження якого є реалізація практики конструктивної ненасильницької взаємодії в конфліктних ситуаціях.
Позитивні результати посередництва в конфліктах можуть забезпечити фахівці зі спеціальною професійною підготовкою ‒ медіатори.
З метою популяризації методу медіації серед педагогічних працівників системи освіти області на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Третинніковою Л.А. проведено ряд інформаційних виступів перед слухачами курсів підвищення кваліфікації для заступників директорів з виховної роботи, практичних психологів, соціальних педагогів, а також на обласному семінарі «Насильство в школі: аналіз проблеми та допомога, якої потребують діти і вчителі у її розв’язанні» для методистів районних (міських) методичних кабінетів (центрів) відділів освіти райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, управлінь освіти міських рад, які відповідають за питання виховної роботи та позашкільної освіти, заступників директорів з виховної роботи ліцеїв обласного підпорядкування.
У бібліотеці Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського організовано виставку літератури з питань профілактики і вирішення конфліктів ненасильницьким шляхом, запобігання випадкам насилля серед здобувачів освіти, презентовано літературу щодо впровадження методу медіації в закладах освіти.
Третиннікова Л.А., методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар