пʼятницю, 22 жовтня 2021 р.

Обласний вебінар "Діти з особливими освітніми потребами в закладах освіти"

19-20 жовтня 2021 на базі ЧОІППО імені К.Д. Ушинського працівниками Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області було проведено обласний вебінар для працівників психологічної служби  закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти  «Діти з особливими  освітніми потребами в закладах освіти. Робота практичного психолога та соціального педагога від «А» до «Я»

Антоненко Олена Михайлівна, директор Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області окреслила ключові питання, заплановані для розгляду на вебінарі та представила спікерів заходу. Зокрема, з питанням «Забезпечення якості психологічного супроводу освітнього процесу: проблеми та шляхи вирішення» учасників ознайомив Довбня Віктор Миколайович, проректор з науково-педагогічної роботи Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського, доктор філософських наук, доцент.

Важливу та актуальну тему розвитку соціального інтелекту у дітей з порушенням аутичного спектру детально та фахово було розкрито Недозим Інною Вікторівною, кандидаткою психологічних наук, старшою науковою співробітницею Відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, провідною спеціалісткою ГО «Системна допомога дітям з аутизмом» Маленький Принц», директоркою ТОВ «АКАДЕМІЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ «ЮНІК ПІПЛ».

«Саморегуляція у дітей з РАС» ˗ тема виступу Софі Ганевич (Великобританія) магістра освіти у галузі аутизму і прикладного аналізу поведінки (Endicott College, Beverly, MA, USA), ВСВА (сертифікованого поведінкового аналітика), фахівця по роботі з дітьми з аутизму (University of St Thomas, Minneapolis, MN, USA). Софі Ганевич презентувала учасникам систему роботи з дітьми з розладами аутичного спектру, надала чітки рекомендації та роз’яснення щодо її впровадження, що, безумовно, стане суттєвим внеском до професійних кейсів практичних психологів закладів освіти і можливістю ознайомитися з закордонним досвідом роботи з дітьми з ООП.

 Про взаємодію практичного психолога з вчителем та асистентом вчителя в інклюзивному класі з досвіду роботи учасників детально, креативно та фахово ознайомила Могильна Тетяна Андріївна, практичний психолог Новгород-Сіверської гімназії №1ім. Б. Майстренка. Тетяна Андріївна також представила структуру і наповненість корекційних занять практичних психологів з дітьми з ООП. Важливим є налагодження взаємодії працівника психологічної служби з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби і про особливості та специфіку такої співпраці учасникам розповіла Третиннікова Людмила Андріївна, методист НМЦПССОЧО. Продовженням цієї теми став виступ з власного досвіду роботи щодо здійснення соціального супроводу сім’ї дитини з ООП соціального педагога КЗ «Прилуцька спеціальна школа» Радченко Валентини Броніславівни. Актуальною та важливою для працівників психологічної служби області є співпраця та обмін інформацією з працівниками обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти, тому велику зацікавленість у слухачів викликав виступ Гальонки Людмили Миколаївни, методиста обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти «Підтримка учнів з ООП в інклюзивному просторі». Детальну підбірку методичних матеріалів з вказаними джерелами та активними посиланнями  щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спеціальних класах та класах з інклюзивною формою навчання (з досвіду роботи практичних психологів і соціальних педагогів області) представила слухачам Лісовецька Ірина Миколаївна, методист НМЦПССОЧО. 

Дводенний вебінар пройшов у атмосфері плідної співпраці, учасники отримали відповіді на свої запитання та сертифікати про участь.


Немає коментарів:

Дописати коментар