19-20 жовтня 2021 на базі ЧОІППО імені К.Д.
Ушинського працівниками
Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти
Чернігівської області було проведено обласний вебінар для
працівників психологічної служби
закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної),
фахової передвищої освіти «Діти з особливими освітніми потребами в закладах освіти. Робота
практичного психолога та соціального педагога від «А» до «Я»
Антоненко
Олена Михайлівна, директор Навчально-методичного центру психологічної служби у
системі освіти Чернігівської області окреслила ключові питання, заплановані для
розгляду на вебінарі та представила спікерів заходу. Зокрема, з питанням «Забезпечення
якості психологічного супроводу освітнього процесу: проблеми та шляхи вирішення»
учасників ознайомив Довбня Віктор Миколайович, проректор з науково-педагогічної
роботи Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
імені К.Д.Ушинського, доктор філософських наук, доцент.
Важливу
та актуальну тему розвитку соціального інтелекту у дітей з порушенням аутичного
спектру детально та фахово було розкрито Недозим Інною Вікторівною, кандидаткою
психологічних наук, старшою науковою співробітницею Відділу
психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту
спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України,
провідною спеціалісткою ГО «Системна допомога дітям з аутизмом» Маленький
Принц», директоркою ТОВ «АКАДЕМІЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ «ЮНІК ПІПЛ».
«Саморегуляція
у дітей з РАС» ˗ тема виступу Софі Ганевич (Великобританія) магістра освіти у
галузі аутизму і прикладного аналізу поведінки (Endicott College, Beverly, MA,
USA), ВСВА (сертифікованого поведінкового аналітика), фахівця по роботі з
дітьми з аутизму (University of St Thomas, Minneapolis, MN, USA). Софі Ганевич
презентувала учасникам систему роботи з дітьми з розладами аутичного спектру,
надала чітки рекомендації та роз’яснення щодо її впровадження, що, безумовно,
стане суттєвим внеском до професійних кейсів практичних психологів закладів
освіти і можливістю ознайомитися з закордонним досвідом роботи з дітьми з ООП.
Про взаємодію практичного психолога з вчителем та асистентом вчителя в інклюзивному класі з досвіду роботи учасників детально, креативно та фахово ознайомила Могильна Тетяна Андріївна, практичний психолог Новгород-Сіверської гімназії №1ім. Б. Майстренка. Тетяна Андріївна також представила структуру і наповненість корекційних занять практичних психологів з дітьми з ООП. Важливим є налагодження взаємодії працівника психологічної служби з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби і про особливості та специфіку такої співпраці учасникам розповіла Третиннікова Людмила Андріївна, методист НМЦПССОЧО. Продовженням цієї теми став виступ з власного досвіду роботи щодо здійснення соціального супроводу сім’ї дитини з ООП соціального педагога КЗ «Прилуцька спеціальна школа» Радченко Валентини Броніславівни. Актуальною та важливою для працівників психологічної служби області є співпраця та обмін інформацією з працівниками обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти, тому велику зацікавленість у слухачів викликав виступ Гальонки Людмили Миколаївни, методиста обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти «Підтримка учнів з ООП в інклюзивному просторі». Детальну підбірку методичних матеріалів з вказаними джерелами та активними посиланнями щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спеціальних класах та класах з інклюзивною формою навчання (з досвіду роботи практичних психологів і соціальних педагогів області) представила слухачам Лісовецька Ірина Миколаївна, методист НМЦПССОЧО.
Дводенний вебінар пройшов у атмосфері плідної співпраці, учасники отримали відповіді на свої запитання та сертифікати про участь.
Немає коментарів:
Дописати коментар