Від 25 жовтня до 29 жовтня 2021 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Навчально-методичним центром психологічної служби у системі освіти Чернігівської області, проведено навчання за програмою підвищення кваліфікації для практичних психологів, соціальних педагогів «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні», (дистанційна форма навчання, за 30-годинною програмою).
Враховуючи виклики сьогодення, обласним координатором впровадження медіації в закладах освіти, Третинніковою Людмилою Андріївною навчання за програмою «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні» було зорганізовано із застосуванням методів дистанційного навчання на платформі ZOOM та соціальної мережі Messenger.
Для урізноманітнення інформаційного блоку «Базові засади конфліктології» та подачі теоретичного матеріалу в доступній і цікавій формі було використано методи аналізу конфліктних ситуацій, перегляд, обговорення та аналіз мультфільмів, навчально-презентаційних роликів. Учасники навчання складали інтерактивні пазли, створювали онлайн плакати із правилами проведення медіації, проходили онлайн-тести на визначення своєї поведінки в конфліктній ситуації.
Основи практичної частини «Відновні практики. Медіації» та удосконалення комунікативних навичок слухачів курсів для проведення медіації відбувалися через опанування ними техніки «Я-повідомлення», навичок формулювання різних типів питань у роботі в парах та міні-групах у сесійних залах на платформі ZOOM.
Відпрацювання сценарію медіації відбувалося в загальній групі в онлайн-режимі через розігрування учасниками ролей з подальшим обговоренням та самоаналізом. Такий підхід дав можливість учасникам навчання отримати практичний досвід і навички проведення онлай-медіації, побути у ролях, як медіаторів так і спостерігачів-експертів, які повинні були проаналізувати дотримання сценарію медіації, оцінити комунікативні навички та прийоми медіаторів із числа одногрупників.
Зворотній зв’язок від учасників навчання постійно отримувався через їх онлайн-виступи та заповнення анкет у Google-формі.
Такий підхід до організації дистанційного курсу «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні» дозволив максимально реалізувати завдання тренінгового формату навчання та задіяти в інтерактиві всіх слухачів.
Навчання проходило у невимушеній атмосфері, чому сприяло виконання в онлайн-режимі вправ на згуртування колективу, спільне виконання творчих завдань та неформальне спілкування між учасниками навчання у групі «Медіація 25-29 жовтня 2021 рік» у соціальній мережі Messenger під час виконання домашніх завдань.
Участь у навчанні взяло 22 особи із числа практичних психологів, соціальних педагогів, педагогічних працівників, працівників інклюзивно-ресурсних центрів.
Немає коментарів:
Дописати коментар