пʼятницю, 17 грудня 2021 р.

Майстер-клас для працівників психологічної служби закладів освіти області «Відродження ресурсів»

15-16 грудня на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського методистом Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області Іриною Лісовецькою було проведено авторський майстер-клас для педагогічних працівників, практичних психологів, соціальних педагогів закладів дошкільної, загальної середньої, фахової передвищої освіти «Відновлення ресурсів. Використання арт-терапії у роботі з дітьми та дорослими, які перебувають у кризовому стані».

Майстер-клас складався із теоретичного і практичного блоків. У теоретичному блоці методистом було акцентовано увагу на чинниках  виникнення кризи, на актуальності надання психолого-педагогічної допомоги й здійснення психологічного супроводу дітей та дорослих, які перебувають у кризовому стані. Під час роботи учасникам було представлено характерні для кризи особливості поведінки, за якими педагоги можуть визначити стан дитини та вчасно надати підтримку й звернутися до працівників психологічної служби закладу освіти.  У теоретичному блоці було приділено увагу фазам перебігу кризового стану, реакціям на кризову ситуацію у дітей різних вікових категорій та у дорослих.

Іриною Лісовецькою надано детальні рекомендації щодо психологічного супроводу учасників освітнього процесу, окреслено межі професійної відповідальності для педагогічних працівників щодо використання засобів арт-терапії у спілкуванні з дітьми та дорослими у кризовому стані, наголошено на необхідності спеціальної психологічної освіти для здійснення та впровадження вправ та технік по роботі з травмою адже використання суто психологічних засобів роботи без спеціальної освіти та підготовки є неекологічним, може зашкодити та посилити травматизацію людини.

Особливу увагу приділено практичному блоку, у ході якого учасники заходу взяли активну участь в опрацюванні практичних вправ, технік, спрямованих на пошук внутрішніх та зовнішніх ресурсів, визначення копінг-стратегій виходу зі стресової, травматичної чи кризової ситуації.

Арт-терапію було представлено як ефективний  метод у роботі з кризами та травмами. Зокрема, було презентовано техніки з використанням метафоричних асоціативних карток та вчергове наголошено на особливостях екологічного застосування МАК в консультаційній та корекційній роботі. Акцентовано увагу на тому, що педагоги без спеціальної психологічної освіти можуть застосовувати метафоричні асоціативні картки у роботі з учнями лише для пошуку ресурсів, розвитку творчого, метафоричного  мислення та побудови причинно-наслідкових зв’язків.

У ході заходу І. Лісовецькою було надано супервізійну допомогу практичним психологам щодо стратегій психологічної допомоги здобувачам освіти у відповідь на конкретні запити, було обговорено можливі випадки та шляхи здійснення допомоги у різних кризових ситуаціях. Ірина Миколаївна поділилася власним досвідом щодо здійснення психологічного супроводу як учасників освітнього процесу так і щодо надання психологічної допомоги сім’ям учасників бойових дій та родинам загиблих, прийомним батькам та родинам, які пережили втрату близьких.

За відгуками учасників майстер-класу автором та тренером було розкрито важливі питання щодо специфіки надання психологічної допомоги дорослим і дітям, які перебувають у кризовому стані, наповнено професійні кейси працівників психологічної служби різноплановим та ефективним практичним інструментарієм за що майстер-клас отримав схвалення та високу колегіальну оцінку.

Участь у заході взяв 31 педагогічний працівник.

Немає коментарів:

Дописати коментар