пʼятницю, 1 березня 2024 р.

Методичне об’єднання фахівців психологічної служби закладів освіти області з теми «Медіаграмотність освітян – вимога сучасності»

29 лютого 2024 року на базі Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського проведено методичне об’єднання фахівців психологічної служби закладів освіти області з теми «Медіаграмотність освітян – вимога сучасності». Медіаграмотність освітянської спільноти надзвичайно важлива. Ми живемо у потужному інформаційному потоці – щодня  опрацьовуємо безліч різноманітної інформації. Здобувачі освіти подекуди знають про сучасні інформаційні технології більше за своїх педагогів. Ми маємо не тільки знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на нас впливає інформаційний тиск, надзвичайно важливо вміти захищатися від цих небезпек і користуватися можливостями, які надають медіа. 

Олена Антоненко, директор Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області ЧОІППО імені К.Д. Ушинського акцентувала увагу  учасників на темі «Покоління меленіалів, гаджетизація та діджиталізація: компетенції XXI століття».         

Анастасія Улюшева, тренерка з медійної грамотності, звернула увагу  на особливостях поняття медіаграмотності, яка полягає у створенні механізму формування громадської думки щодо конкретних категорій – сутності, явищ, дійсності, ідей тощо. Адже, на жаль, непоодинокі випадки, коли в друкованих та аудіо- і відеозасобах інформації є маніпуляція свідомістю громадян та пропаганда. Створення ефективного механізму критичного осмислення і корегування інформації, отриманої через засоби масової інформації, відпрацювання особистісної системи ціннісних орієнтацій та формування умінь інтерпретувати інформацію, розуміти її суть, адресну спрямованість, мету інформування, викриття прихованого значення мають усунути негативний вплив на свідомість громадян, особливо учнівської та студентської молоді.

Дмитро Покришень, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційно-комунікаційних технологій в освіті ЧОІППО імені К.Д. Ушинського,        кандидат педагогічних наук, доцент  зацікавив темою «Штучний інтелект: загроза чи допомога?». Технології штучного інтелекту можна застосовувати для підвищення ефективності освітнього процесу - генерування текстів, зображень, тестових питань, анотацій, презентацій тощо.

Віталіна Шовкова, методист  Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, акцентувала увагу учасників, що кібербулінг – це булінг із застосуванням цифрових технологій, надала алгоритм дій всіх учасників освітнього процесу щодо його запобігання і профілактики. Останнім часом у мережі Інтернет все більшого поширення набувають квести, челенджі і так звані «групи смерті», які призводять до дитячих самогубств. Для організації профілактичних та інформаційних заходів із учасниками освітнього процесу адміністраціям закладів освіти, педагогам, класним керівникам, практичним психологам, соціальним педагогам рекомендовано ознайомитися із алгоритмом виявлення та реагування на випадки втягнення дітей у небезпечні квести, проводити батьківські лекторії, семінари-тренінги для батьків з питань безпеки дітей, у тому числі і в інформаційному просторі.

У методоб’єднанні фахівців психологічної служби закладів освіти взяло участь 139 осіб.

2 коментарі:

  1. Доброго дня. Скажіть, будь ласка, чи буде вчорашня презентація доступна до перегляду?

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую, вже все знайшла

    ВідповістиВидалити