16 листопада 2022 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Навчально-методичним центром психологічної служби у системі освіти Чернігівської області було проведено вебінар-практикум для працівників психологічної служби закладів освіти з проблеми «Психологічна допомога дітям у кризових станах».
Модератором заходу виступила Антоненко Олена Михайлівна, директор Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області
(НМЦПССОЧО) ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, яка наголосила на важливості підвищення фахового рівня практичних психологів та соціальних педагогів у напрямі роботи з учасниками освітнього процесу у кризових ситуаціях. «Навички щодо визначення потреби у психосоціальній допомозі та побудови ефективних алгоритмів її здійснення – це показних фахового рівня працівника психологічної служби та розуміння актуальних потреб здобувачів освіти в умовах війни», – наголосила Олена Михайлівна.Яку соціально-педагогічну
допомогу дитині може надати соціальний педагог під час переживання нею втрат
пов’язаних з війною: втрата дому, зв’язків, звичного стилю життя? З цим
питанням до учасників звернулася Третиннікова Людмила Андріївна, методист НМЦПССОЧО.
Свій виступ Людмила Андріївна побудувала в інтерактивному форматі, надаючи
можливість працівникам психологічної служби у ході колегіального обговорення
озвучити усі можливі запити, очікування та можливі шляхи здійснення
соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти. Методистом було надано
дієві ресурси щодо організації роботи соціальних педагогів у воєнний час в
закладах освіти.
Актуальні питання щодо
допомоги та самодопомоги при тривозі та панічних станах фахово, детально та
різнопланово було висвітлено у ході свого виступу Забаровською Світланою
Миколаївною, викладачем Державного професійно-технічного навчального закладу
«Сновське вище професійне училищне лісового господарства», психологом вищої
категорії, психотерапевтом. Світлана Миколаївна, як досвідчений практик та
науковець, виклала інформацію системно та цілісно, теоретично обґрунтовуючи
дієвість та ефективність копінг-стратегій у роботі з тривогою та панічними станами як у дітей
так і у дорослих. У виступі було надано низку корисних посилань до практичних,
інтерактивних ресурсів щодо здійснення психологічної допомоги дітям у кризових
станах.
Складну але важливу
тему щодо психологічної допомоги та соціально-педагогічного супроводу дитини,
що переживає втрату близької людини висвітлила Олена Вікторівна Сервачак,
кандидат психологічних наук, доцент Донецького національного технічного
університету, психолог-методист, тренер за програмою ПОРУЧ. Вікові та
індивідуальні особливості переживання втрати, підтримка та особливості
спілкування з боку дорослих, можливі поведінкові зміни та маркери психологічної
травми у дитини – про ці та інші складові роботи фахівців психологічної служби
розказала у своєму виступі Олена Вікторівна. Виступ супроводжувала детальна,
структурована та інформативна презентація, приклади професійних кейсів та рекомендації.
За словами Олени Вікторівни висвітлення такої морально складної теми потребує
часу та можливості опрацювання, особистої готовності фахівця працювати за
такими запитами, чіткого розуміння етапів проживання втрати та можливих
наслідків у разі неправильно побудованої взаємодії з дитиною з боку педагогів
та батьків.
Учасники заходу (32 особи) висловили щиру фахову зацікавленість у подальшій роботі з обраної проблеми.
Немає коментарів:
Дописати коментар